SOS centrum

Služby SOS centra

SOS centrum spadající pod Diakonii ČCE – středisko Praha poskytuje krizovou intervenci, odbornou pomoc, podporu a informace lidem v obtížné životní situaci

Naše služby

Krizová pomoc v terénu

Chatová poradna

Narazit může každý

Podpořte SOS centrum

O nás

Krizová intervence

Cílem krizové intervence je:

  • stabilizovat klienta a návrat k předkrizovému fungování a zajištění bezpečí
  • pomoci klientovi vyjádřit jeho emoce, normalizovat je a pomoci je stabilizovat
  • pomoci klientovi porozumět jeho prožívání
  • stabilizovat stav klienta, zastavit ohrožující tendence v chování klienta
  • zjišťovat podpůrné přirozené sociální sítě klienta
  • hledat a posilování klientovy stabilizační schopností
  • pomoci klientovi vytvořit plán k řešení krize
  • zprostředkovávat kontakty s dalšími sociálními či zdravotními službami, pokud to situace vyžaduje

Délka spolupráce s klientem je maximálně 12 setkání. V tomto rozsahu je možné s klientem krátkodobě terapeuticky pracovat i po odeznění akutní krize. Taková spolupráce pak směřuje k určitému náhledu a rozšíření repertoáru vyrovnávacích strategií. Je možné pojmenovat některá nejhlubší témata a podpořit klienta ve vyhledávání dlouhodobé terapeutické podpory.

Sociální poradenství

V rámci krizové intervence je poskytováno klientům také základní sociální poradenství. Může se jednat například o: 

  • poskytnutí informací o možnosti výběru jiných sociálně-zdravotnických služeb a jiných běžně dostupných zdrojů podpory
  • poskytnutí informací o základních právech a povinnostech osoby, zejména v souvislosti s poskytováním sociálních služeb
  • poskytnutí informací o dalších formách pomoci (např. o státním sociálním zabezpečení, v oblasti bydlení, zaměstnávání, aj.)
  • pomoc při vyřizování běžných záležitostí – podpora při jednání s úřady, lékaři apod. V ojedinělých případech je možný doprovod
  • pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou, pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování. 

 Klientům služby jsou zprostředkovávány kontakty s jinými poskytovateli služeb, pokud se na tom s klientem domluvíme. V rámci intervencí pomáháme klientovi rozvinout dovednosti a schopnosti vyjednávání na úřadech a v jiných institucích.

Rychlý kontakt

Co je COOKIE?

Cookie je malý datový soubor umístěný ve vašem prohlížeči v zařízení (počítači, chytrém telefonu či tabletu), na kterém si stránky prohlížíte. Jeho úkolem je pomoci prohlíženým stránkám správně fungovat a zobrazovat správný obsah. Stránky si pamatují vaše prohlížení a fungují tak, aby se nemusely vaše preference nahrávat znovu. Díky tomu je pro vás užívání stránek mnohem přívětivější.